Časté dotazy

Zkušenosti, rady, tipy a recepty naši zákazníci probírají ve facebookové skupině VERO Keto dieta - poradna, inspirace a recepty připojte se a získejte reference přímo od našich zákazníků.

Můžu mezi sebou VERO jídla zaměnit?
Určitě ano – Je jedno, jestli budete snídat VERO krémovou zeleninovou polévku a obědvat VERO vanilkový dezert, důležité je nejíst jedno oblíbené jídlo stále dokola. To by byla nuda. A nás přeci hubnutí baví!
Jak zjistím co a kdy mám jíst? Dostanu od VERO jídelníček?
ANO  - každý zákazník, který si zakoupí kterýkoliv program, ať už kompletní nebo po fázích od nás obdrží vzorový jídelníček a nejen to. Kromě vzorového jídelníčku obdržíte VERO brožuru, která vás jednoduše provede celou VERO Keto dietou. Součátí této brožury jsou mimo jiného i tipy na recepty.
Co je to vlastně „normální“ jídlo, kterým mám od druhé fáze postupně nahrazovat jídla VERO?
Jedná se o běžné jídlo, ale musí být správně vybrané, aby bylo bohaté na bílkoviny a obsahovalo co možná nejméně tuků a sacharidů. Na sacharidy v „normálním“ jídle je potřeba myslet hlavně ve 2. fázi, kdy je tělo stále v ketóze a sacharidy by tento stav okamžitě zastavily. Takovým „normálním“ jídlem může být např.:
  • Přírodní kuřecí nebo krůtí plátek se salátem z povolené zeleniny ochuceným olivovým olejem, solí a pepřem
  • Hovězí steak se zelenými fazolkami restovanými na olivovém oleji
  • Květákový mozeček se salátem z povolené zeleniny, který je ochucený olivovým olejem, solí a pepřem

Naopak do „normálního“ jídla v žádném případě nepatří:

  • Přílohy: brambory, knedlíkyrýžetěstoviny, hranolky, pečivo (ani celozrnné)
  • Hlavní jídla: vepřové maso, řízek, různé druhy směsí (čína, Katův šleh, Řezanka, …) apod.
Proč nesmím při této dietě jíst i ovoce?
Protože ovoce obsahuje hodně sacharidů. Pokud tělu dodáte sacharidy, začne čerpat energii z nich a uložené tuky využívat nebude. Jestli vás honí mlsná, dejte si místo banánu pár plátků šunky, nebo kousek okurky a vydržte. Výsledky začnete pozorovat dřív, než uvidíte na dno krabice s VERO jídly, a to za to jistě stojí! Když budete mít nepřekonatelné chutě, je lepší volit tučnější hřích (například hermelín), než sladké, pečivo či alkohol.
Nebudu mít málo vitaminů, když nejím ovoce?
Určitě ne, pokud budete VERO jídla doplňovat povolenou zeleninou. Ta obsahuje široké spektrum vitamínů. Pokud zeleninu nejíte, doporučuji nákup multivitamínového doplňku VERO, nebo si nějaký vyberte v lékárně a jeho konzumaci zvažte i po skončení diety.
Proč smím jen některé druhy zeleniny?
Protože různé druhy zeleniny obsahují různé množství sacharidů. Od druhé fáze hubnutí už je strava pestřejší a přidávají se další druhy zeleniny.
Proč musím jíst pravidelně?
Protože chceme vaše tělo postupně nastartovat ke spalování tuků a zrychlit váš metabolismus. K tomu je potřeba „palivo“ v pravidelných dávkách, aby se tělo nebálo hladovění a spustilo režim spalování. Každé hladovění je totiž znamením pro zpomalení metabolismu. Ideální rozestup mezi jednotlivými jídly je 2,5–3 hodiny, nikdy nesmí překročit 4 hodiny! Pokud nemáte budík v sobě, nastavte si ho do mobilu.
Proč musím jíst tolik?
Možná si říkáte: Po snídani nemám hlad, vynechám dopolední svačinu a dám si až oběd. Nebo: Na večer se stejně nemá jíst, vynechám večeři. Tak takhle během naší diety určitě ne! Věřte, že po dvou dnech se vaše tělo nastartuje a začne spalovat tuky. Pokud mu nedáte dostatek bílkovin z našich jídel, začne spalovat svaly a tuky si nechá v zásobě. Ochránit svaly je velmi důležité – právě svaly potřebují hodně energie a čím víc jich máte, tím více energie jim musíte dávat. A tělo se svaly také snáze spaluje tuky.
Můžu při VERO dietě sportovat?
Určitě, účinek diety se tím ještě zesílí. Pokud vás čeká náročnější výkon, můžete si dát navíc VERO proteinovou tyčinku, ať máte energii (před, během nebo po sportu). Mají sice více sacharidů, ale ty spálíte. Naše tyčinky obsahují o hodně víc proteinů než běžně dostupné produkty na benzínkách a v obchodech, ale podstatně méně sacharidů, proto můžou nahradit nebo i doplnit svačinu během hubnutí i po skončení diety.
A co když sportovat nechci?
Tak nemusíte, pro spálení tuků a výsledný efekt to není potřeba. Ale máme zkušenost, že až na sobě po pár týdnech začnete objevovat svaly, které budou bez tukového obalu najednou viditelné, začnete si nějaký ten pohyb také užívat. Je to na vás, může to být začátek vaše nového já. Navíc sportem proces spalování tuků výrazně urychlíte a výsledky jsou viditelné dříve.
Nenarostou mi obří svaly, když budu jíst tolik proteinů?
Určitě ne. Záleží na množství přijatých proteinů a také na vaší fyzické aktivitě. VERO programy jsou sestavené na míru vaší postavě podle údajů, které jste uvedli v naší on-line kalkulačce, a také se vztahuje ke snížení váhy, jaké si přejete.
Všechno zní až moc skvěle – můžou mě potkat nějaké komplikace?
Při dodržování správného postupu spíše ne. Když ale budete například málo pít (méně než 2 litry denně), může vás bolet hlava a můžete mít zácpu. Pokud jste byli zvyklí na velký přísun cukru a teď jej úplně vysadíte, můžete se občas cítit slabí – pomůže vám půlka proteinové tyčinky. Všechny tyto obtíže jsou krátkodobé a při dodržování zásad diety samy zmizí.
Co když v průběhu diety onemocním (chřipka, angína, atd.)?
Pokud vás trápí pouze lehké nachlazení nebo rýma, v dietě můžete pokračovat. Máte-li angínu, chřipku, nebo nachlazení doprovázené horečkou, dietu přerušte. Snažte se jíst vyváženě bez zbytečně velkého množství sacharidů. Do programu se vraťte po doléčení, ale zopakujte si týden první fázi a zkraťte si fázi třetí. Pokud si nejste jistí, jak pokračovat, kontaktujte našeho poradce.
Jaká jsou zdravotní omezení?

Jelikož při proteinové nebo-li keto dietě vaše tělo přijímá více bílkovin a rozkládá velké množství tuků, dochází ke zvýšené zátěži vašich ledvin a jater.

Tato dieta není vhodná pro děti, mladistvé, těhotné nebo kojící ženy, starší osoby a osoby trpící onemocněními jater, ledvin, srdce (infarkt myokardu, angina pectoris, porucha srdečního rytmu, atd.), metabolickými onemocněními (např. ateroskleróza, dna, fenylketonurie atd.), cukrovkou I. a II. typu, poruchami srážlivosti krve, žlučníkovými kameny, poruchou příjmů potravy (anorexie, bulimie), onkologickými onemocněními do 5-ti let po úspěšném zaléčení, mozkovou příhodou, poruchou štítné žlázy, onemocněním střev, žlučníku, trávícího ústrojí nebo Crohnovou chorobou.

Pokud máte jiné závažnější zdravotní omezení a nejste si jistí, jestli je pro vás tato dieta vhodná, zkonzultujte svůj zdravotní stav a vhodnost keto-diety se svým lékařem.

A co když se bude konat nějaká oslava? Co si můžu dát v restauraci?
Ideální je dát si krůtí nebo kuřecí maso se salátem (bez majonézy nebo dresinku) nebo rybu se zeleninovou oblohou, hovězí steak s fazolkami a podobně. Vždy je lepší přijmout tuky než sacharidy, aby nedošlo k zastavení ketózy, tedy spalování tuků. Pokud si objednáte méně než 150 g masa, tak si po jídle určitě dejte ještě jedno VERO jídlo – ať už nějaký dezert nebo třeba VERO nápoj z lesního ovoce. Alkohol si v první a druhé fázi úplně odpusťte, od třetí fáze je možné si dát sklenku suchého bílého vína nebo vinný střik.