Zhubnu i s milovanou kávou?

Máte ji spojenou s ranním nakopnutím, s pauzou na oběd, s přemýšlením v práci nebo s pokecem s kamarádkou? Káva! Je ale zdravá? Mohu ji pít, když držím dietu, nebo se jí musím vzdát? Jak je to s tou závislostí? A co káva s mlékem? Otázek je mnoho, tak si je pojďme zodpovědět.

Prospěšná káva

Cappuccino při dietě

Kávová zrna jsou zásobárnou prospěšných živin a ve výrazné míře obsahují:

  • draslík, 
  • hořčík, 
  • vitamíny B1, B2, B3 a B5,
  • mangan, 
  • fosfor,
  • železo.

Káva obsahuje jen malé množství tuků, sacharidů a bílkovin, takže ji nemusíme škrtat ze svého jídelníčku ani při hubnutí. 

Nejznámější látkou vyskytující se v kávě je kofein. Kofein dodává kávě nahořklou chuť, stimuluje centrální nervovou soustavu, zvyšuje krevní tlak a povzbuzuje srdeční činnost. Káva nemá žádný negativní vliv na srdce nebo krevní tlak, pokud ji pijeme v přiměřeném množství

 

Chcete držet dietu, která vám nevezme vaší oblíbenou kávu?

Objednejte si dietní plán VERO na 14 dní jen za 2 778 Kč

(70 porcí) - cena platí do konce února 2020.

koupit dietní plán na 14 dní

 

Účinek kofeinu nastupuje půl hodiny až hodinu po konzumaci kávy a krátkodobě zvyšuje tělesnou i duševní výkonnost. Trenéři často doporučují vypít šálek kávy před cvičením, protože kofein zvyšuje aktivitu a člověk dá do cvičení více energie. Takže víc maká! 

Nové klinické studie dokonce naznačují, že přiměřené pití kávy (3 – 5 šálků denně) snižuje úmrtnost, a také, že káva obsahuje benefitní látky a antioxidanty, které zřejmě snižují riziko vzniku onemocnění jako je Alzheimerova nebo Parkinsonova choroba. 

Přílišná konzumace kávy má však svá negativa. Káva působí močopudně, proto bychom měli doplnit pitný režim, a rozhodně kávu nezapočítávat do denního pitného režimu. Nadměrné pití kávy může způsobovat řídnutí kostí a barví zuby. Káva může negativně ovlivnit i spánek.

S mlékem nebo bez?

V současné době internet zaplavily články o škodlivosti kávy s mlékem. Jak je tomu doopravdy? Ano, káva s mlékem může uškodit! Může škodit lidem, kteří mají problémy se samotným mlékem a trpí alergií na bílkoviny kravského mléka a mají laktózovou intoleranci. Pozor by si také měli dát ti, kteří trpí na pálení žáhy, protože káva s mlékem zvyšuje sekreci kyseliny chlorovodíkové v žaludku, a tím může zhoršit příznaky této nemoci. 

VERO cappuccino při dietě

Ostatní si s klidem mohou kávu s mlékem dát. Pokud tedy zrovna nedrží dietu. Káva sama o sobě nemá vysokou energetickou hodnotu, ale přidáte-li do ní mléko nebo smetanu, kalorie naskakují. Když si chcete dát dobré cappuccino nebo caffé latte, z nízkotučného mléka krásnou a dobrou pěnu neušleháte. Nic se nemá přehánět. Pokud si vychutnáte kávu jen s mlékem a držíte zrovna VERO dietu, nestresujte se, dejte si VERO nápoj s příchutí Cappuccina a do nej si přidejte espresso! Vychutnáte si tak lahodné cappuccino s potřebnou porcí kofeinu a zároveň přijmete i potřebnou dávku bílkovin a energie z VERO jídla.

Energetické hodnoty vybraných kávových nápojů:

  • Espresso bez mléka a cukru - 0,5 kcal
  • Espresso lžičkou cukru - 27 kcal
  • Americano (0,2 l) s 1/3 mléka - 34 kcal
  • Capuccino (0,2 l) - 38 kcal
  • Flat White (0,2 l) - 46 kcal
  • Americano (0,2 l) s mlékem a lžičkou cukru - 61 kcal
  • Caffe Latte (0,3 l) - 75 kcal
  • Vídeňská káva (0,3 l) se šlehačkou, bez cukru - 89 kcal
  • Caramel Macchiato (0,355 l) - 240 kcal
  • White Chocolate Mocca (0,355 l) - 383 kcal

 

Přeji vám krásné pondělí,

Alena

Přihlaste se prosím znovu

Omlouváme se, ale Váš CSRF token pravděpodobně vypršel. Abychom mohli udržet Vaši bezpečnost na co největší úrovni potřebujeme, abyste se znovu přihlásili.

Děkujeme za pochopení.

Přihlášení