Moje první dny s VERO keto aneb cesta za ketózou – část 1 / 2

Už delší dobu si říkám, že bych v našem blogu měla popsat, jak probíhaly moje první tři dny na keto dietě. Ne obecně, ale z vlastní zkušenosti. Moje pocity, jídelníček i výsledky. Proč pouze tři dny? Protože se obvykle během tří dní dostanete do stavu ketózy, což je základní kámen hubnutí s keto dietou. Tyto tři dny jsou pro lidi, kteří standardně konzumují větší množství cukru těžší, protože je to pro ně jistým způsobem odvykačka. Ale to by nebylo VERO, abychom si s tím neuměli poradit a pomoci vám. Stačí napsat do naší FB poradny. Přeji příjemné čtení.

Den první. Čtvrtek.

Ráno jsem vstala, zvážila se na chytré váze (ano, ráda sbírám data a dělám si tabulky) a ideálně jsem se měla změřit. Jenže děti mi někam založily metr a já ho ještě ani po pár dnech nenašla, takže úbytky budu znát pouze v kg vody a tuku. Nevadí.

VERO Krémová houbová polévka

K snídani jsem si připravila 1 plátek VERO proteinový chléb s krůtí šunkou (40g) a plátkem nízkotučného sýra (Boryna 20%), proložený hlávkovým salátem a k tomu půlka okurky. Bylo toho moc, okurka mi zbyla na dopolední svačinu. K té jsem měla půlku mozzarelly, půlku kedlubny, zbylou okurku a dvě ředkvičky. K obědu jsem si připravila salát z hlávkového salátu, okurky, baby špenátu a ředkviček, do kterého jsem si připravila dressing z 2 lžic Skyru, lžičky dijonské hořčice, soli a pepře. K tomu jsem si dala jen 2 VERO tousty, protože jsem tam zase propašovala dva plátky krůtí šunky. Když by tam nebyla, klidně bych si dala ty tousty tři, jak to má správně být. Protože jsem si k obědu naložila opravdu kotel zeleniny, odpolední svačinu jsem vyřešila kulatou Sušenkou ke kávě. K večeři jsem si dala Krémovou houbovou polévku s orestovanými žampiony a tím můj dnešní jídelníček končí.

A pocity po prvním dnu? Hlad jsem neměla, protože jsem si dopřála tolik zeleniny, na kolik jsem měla chuť. Trochu mě honila mlsná a chybělo mi uzobávání a ochutnávání třeba jídel pro děti, ale s tím bojuji už delší dobu, takže také v pohodě. Protože to nepřeháním s cukrem, zatím nemám žádné příznaky abstinence. Takže dnešek proběhl v pohodě.

Den druhý. Pátek.

Všichni básní o testovacích proužcích Ketophan, které měří hladinu ketonů v moči. Tak jsem si je v lékárně také koupila, stály cca 120 Kč. Úplně si nemyslím, že bych už mohla být v ketóze, ale proč to nevyzkoušet. Výsledek podle barvy negativní, což mě nepřekvapilo. Víte proč toto měření nemusí být vždy spolehlivé? Protože měří hladinu ketonů v moči. Pokud je výsledek pozitivní, jste v ketóze a vše je, jak má být. Výsledek ale může být i negativní a přesto můžete být v ketóze. Jak je to možné? Vaše tělo může všechny vyrobené ketony, které Vám kolují v krvi, spotřebovat, a tudíž se žádné přebytečné nevyloučí do moči, takže se v testu neobjeví. Vy hubnete, pociťujete příznaky ketózy, ale výsledky máte stále negativní.

VERO palačinky

Protože jsem měla v pátek dovolenou, rozhodla jsem se trochu rozmazlit a k snídani si udělat lívance. Ty se dělají z VERO Palačinek. Vyšleháte bílek a do něj zašleháte namíchanou směs ze shakeru. Nestačila jsem se divit, měla jsem 7 poměrně velkých lívanců. Doporučuji si bokem odměřit lžíci až dvě Skyru a tím si natřít lívance, které na sebe můžete navrstvit, posypat skořicí a polít Čekankovým sirupem. Mňam. Nebo si ozdobit pár kousky borůvek – jen tak pro potěšení oka. Ke svačině jsem si dala Kakaový dezert opět doplněný o jednu lžíci Skyru a k obědu salát opět z hlávkového salátu, baby špenátu, okurky a ředkviček. Zálivku jsem měla z olivového oleje, soli a pepře. Jako bílkovinu jsem si dala 100g tuňáka ve vlastní šťávě a bylo to super. Ke svačině byly Polomáčené čokosušenky a k večeři jsem se rozmazlila VERO houbovou omeletou se žampiony, plátkem šunky a bílkem navíc. K tomu opět zeleninový salátek.

Přes den mě trochu bolí hlava a mám žízeň. Takže jedny ze standardních příznaků přechodu do ketózy, tzv. keto chřipky. Někdo to pocítí, jiný ne.

Na bolest hlavy pomáhá doplňovat minerály. Já s oblibou piji magnesii, někomu pomůže si přisolit salát, nebo vypít sklenku osolené vody. Soli se při keto dietě nebojte. Díky zvýšené tvorbě moči dochází k vyššímu vylučování sodíku, který nejlépe doplníte právě solí. Draslík doplňuji z listových salátů, takže to bude brzy v pořádku.

Jaké může mít keto chřipka příznaky?

  • Bolest hlavy
  • Únava, otupělost
  • Žaludeční nevolnost
  • Podrážděnost
  • Motání hlavy, závratě

A jak se keto chřipce vyhnout? Jakmile začnete o keto uvažovat, postupně vyřaďte co nejvíc zbytečných cukrů ze své stravy. Sladkosti, nanuky a slazené nápoje. Pokud nic z toho moc nejíte, máte vyhráno. Jakmile s keto začnete, určitě více pijte. Příčinou příznaků, které jsem měla já, byla dehydratace, protože jsem pila jako obvykle cca 2 - 2,5 litru. Při hubnutí mi vyhovují 3 litry.

A co na příznaky keto chřipky Ketophan? Během dne byly výsledky negativní, uvidíme zítra ráno.

Tím vyprávění pro tuto chvíli končí, konec mého experimentu se dočtete v příštím dílu.

Mějte se fajn,

Alča